Сабақтың мақсаты:
Аудитория: 9-11 сыныптар
Уақыты: 1с. – 1с. 20 мин.
Барысы :
1. Кіріспе сөз:
Кәсіби қызмет әрбір адам өмірінің үшінші бөлігін алады. Ал сүйікті және қызықты іспен айналысу үшін мамандықты дұрыс таңдау қажет. Мұны істеу үшін өз мүмкіндіктерін, кәсіби мүдделері мен бейімділігін білу керек. Бұл міндетті шешуге көмектесу үшін біз бүгінгі сабақ өткіземіз. Өз мақсаттарына қол жеткізу үшін Сіздердің әрқайсыңыздың қолда бар ресурстарын зерделеу, біздің бейімділік пен мүдделерімізді айқындау, біз не үшін қабілетті және қандай салада неғұрлым нәтижелерге қол жеткізе алатынымызды және айтарлықтай мансаптық өсуді жүзеге асыра алатынымызды білу қажет.
Осы мәселелерді шешу үшін бізге келесі жаттығулар көмектеседі.
2. Жаттығу «Ресурсы».
Оқушылар тобынан 4 қатысушы таңдалады. Олардың бірі өз мақсатына жету үшін көзімен жабық ұсынылады.
Бірінші қатысушыға нұсқаулық беріледі: "Жақын болашақтағы сенің мақсатың-мамандықты дұрыс таңдау және оны алу. Бұл сенің мақсаты сол сәтте сенің алдыңдамын. Саған тек оған жету ғана қалады, бірақ бір шарт бар: мұны көзді жауып, оны ашпай-ақ өз мақсатына жету керек". Қалған қатысушылардың міндеті өз мақсатына жету жолында оған кедергі жасау. Алдын ала оларға бірінші қатысушыға жолды бөліп, оны ешнәрсе айтпауға нұсқау беріледі.
Бірінші қатысушы оны көріп, білмеуі керек. Ол жабық көзімен өз мақсатына, кедергіге "итеріп" барады. Ол бұл кедергілерді байқағаннан
кейін жүргізуші: "бұл мақсатқа жету жолындағы кедергі. Бұл жағдайда бұл емтихандар болуы мүмкін. Қатысушы жолдағы кедергілерді жеңуге тырысады, жүргізуші бұл ретте қандай әдістермен және тәсілдермен пайдаланатынын көреді. Осы сәтте қатысушының қасиеттері мен эмоцияларын ескеру қажет: күмәнданады, арын, тосқауылдан бас тартады немесе бас тартады, қулықты және т. б. пайдаланады.
Жаттығу кезінде қатысушыға келесі сұрақтар қоюға болады:
Бұл кедергілерді қалай еңсеруге болады?
Өз мақсаттарынан бас тарта алады, онда кедергі жоғалады ма?
Сіз кедергі көріп, не сезіндім: ыңғайсыздық, алаңдаушылық, сенімсіздік, шыдамдылық.
Қайдан ол алды?
Оны жеңу үшін не істеуге болады?
Топқа жүгінгенде:
Сіздердің әрқайсыңыз қалай келіп түсер еді?
Топ қатысушылары осы жаттығуды талқылағаннан кейін мынадай қорытынды жасау керек: "Әр түрлі жағдайларда біздің әрқайсымыз өзінің өмірлік тәжірибесіне, оны қалай үйреткеніне немесе оның қиындықтарды, яғни адамның жеке ерекшеліктерінен жеңуді үйренгеніне байланысты, оны қалай тәрбиелегеніне байланысты әрекет етеді. Қандай да бір себептерге байланысты, мен бәрін үйренемін, Мен үйренемін, мен және т. б. болады деп ойлаудың қажеті жоқ.".
3. Жаттығу «Цепочка».
Жүргізуші: " Енді білейік, көп мамандық сіз білесіз. Олар туралы қаншалықты хабардар және олардың қайсысы қызықты. Бұл жаттығуды көптеген біледі. Ол «Цепочка» деп аталады.
Қазір мен мамандықтың атауын атаймын,ал сізге мамандықтың соңғы әрпіне келесі мамандықты атау қажет. Мысалы: педагог-геолог-географ-фельдшер-Тіркеуші және т. б.
Осы жаттығудан кейін балалар қандай да бір мамандыққа қатысты түрлі сұрақтар қоя бастаймын. Осы жаттығудан кейін "Мен және менің болашақ мамандығым" презентациясын көрсетуге болады. Бұл балаларға болашақ мамандығын дұрыс таңдауға немесе оның таңдауын анықтауға көмектеседі. Бұл презентация мүдделерді белсендіруге бағытталған және қандай мамандықты таңдау туралы белгісіз ойлауға мүмкіндік береді.
Слайд 2: қай мамандықты таңдау?
Слайд 3: Стилист или визажист?
Слайд 4:
Слайд 5:Ресторатор немесе дизайнер?
Слайд 6:
Слайд 7: Менеджер немесе юрист?
Слайд 8:
Слайд 9: құрылысшы немесе архитектор?
Слайд 10:
Слайд 11: Педагог немесе тәрбиеші?
Слайд 12:
Слайд 13: Артист, музыкант...
Слайд 14:
Слайд 15: ...немесе спортсмен?
Слайд 16:
Слайд 17: Фотограф немесе видеорежиссер?
Слайд 18:
Слайд 19: Психиатрия немесе медицина?
Слайд 20:
Слайд 21: темір жол немесе авиация?
Слайд 22:
Слайд 23: Зоопарк немесе цирк?
Слайд 24:
Слайд 25:…келесідей мамандықтар бар:
Слайд 26: ... келесідей мамандықтар бар:
Слайд 27: ... келесідей мамандықтар бар:
Бұл әлемдегі барлық мамандықтар тізімі емес.
Тағы бір мамандық бар, оның біреуін таңдайсыз!!!
4. Әдіс «Матрица выбора профессии».
Әдістеме Мәскеу облыстық жастар кәсіби бағдар орталығы әзірлеген.
Диагностикалық мақсаты: субъектінің мүдделері мен бейімділігіне сәйкес келетін болжамды кәсіптерді анықтау.
Тестілеу рәсімі: сұралушыдан екі сұраққа жауап берген кезде ұсынылған нұсқалардың бірін таңдау талап етіледі.
Жүргізуші: Ал енді білетін боламыз, қандай мамандық, мінсіз, әр жауап сіздің мүдделері мен мүмкіндіктеріне. Диагностика жүргізіледі.
5. Әдіс "Дифференциально-диагностический опросник" (ДДО) Е.А. Климова.
Диагностикалық мақсаты: кәсіби бағдардағы мамандық түрін анықтау.
Тестілеу процедурасы: сипаттамалардың жұптарынан жұмыс істеуді қалаған сабақтың түрін таңдау керек.
Жүргізуші: "сіздің қызығушылығыңыз бен бейімділігіңізді ескере отырып, мамандықты таңдауға көмектесу үшін әр түрлі сабақ түрлерінің 20 жұпты бағалауды ұсынамын. Бірнеше сипаттамаларды мұқият оқып, сіз таңдаған сабақ түрін таңдау қажет
6 .жаттығу "Качества личности".
Оқушыларға 2 таза қағаз парағы таратылады және әрбір парақта адамдарда бағалайтын тек бір ғана сапа жазу нұсқаулығы беріледі. Парақтар "түтікпен" оралады және себетке салынады. Содан кейін балалар себетке бір-бірден жақындап, бір "түтікшені" таңдап, оған жазылғанын оқып, бұл сапаны оның пікірі бойынша оған береді. Әрбір бала бір сапаға ие болуын қадағалау керек. 2 шеңберді жоспарлауға және ереже жасауға болады: 1 шеңберде қажет деп есептейтіндерге 2 шеңберде сапа алған адамдарға сыймайды.
Бұл сыйлық басқалардың осы адамда осы сапаны байқайтынын атап көрсетеді. (Н. Самоучкина).
7. Рефлексия.
Маған ұнағаны?
Маған не ұнады?
Мен не кеңес берер едім?